Tuesday, June 21, 2011

JoDoH mEnGhAmPiRi..=)

Hi there… hope u all doing fine… hehe.. dalam cuti yang agak panjang sebelum diazabkan dengan penilaian OSCE dan UAS.. (alahai reproduction dalam tangan.. semoga tak de masalah.. InsyaAllah)..



Rasanya semua dah aware umur aku telah menjadi 25 tahun beberapa minggu yang lalu..tapi kenapa kebelakangan ni, rasa macam jodoh menghampiri diri.. dan aku tiba-tiba terbayang wajah orang yang tak pernah pun aku kenali.. hurmm.. agak musykil.. sebab setahu aku, bila dah ada seseorang dalam hati kita yang menyebabkan kita bersedia untuk mengakhiri dunia bujang.. dan aku?? siapa yang ada.. aigoo… =P


-aku dan teman-teman-

setelah berfikir sendirian sepanjang cuti ni, aku masih tak dapat jawapan.. ye la.. mane nak cari jodoh kat Makassar ni.. *haih* mengeluh lagi.. apa nak jadi dengan aku ni.. dan orang kat Malaysia, pastinya dah meninggalkan aku.. setelah hampir setahun tiada khabar berita, tiada juga ucapan hari lahir.. Bukan mengharap, Cuma teman itu…

teman itu, teman yang aku kenal hampir 7 tahun..
memang diantara 7 tahun tu, ada masa kami kehilangan satu sama lain,
dan bukan salah dia kalau pun dia yang menjauhkan diri,
sebab aku yang melarikan hati..
puncanya??
tentulah dari teman itu yang berpaling disaat kami bersama..
dan waktu itu hanya aku yang setia disisi..

dan kini semua tinggal kenangan, dan aku masih bersyukur..
kerana dia teman pertama yang bertakhta di hati..
eceh.. kenangan lalu kadang-kadang datang juga.. tapi dia hanya sekadar teman.. dan sekarang aku pun tak tahu khabarnya.. sebab aku sendiri tak amik iniasiatif nak SMS atau Call dia dulu.. dan pastinya dia akan rasa bosan sebab hanya dia je yang akan mesej dan sebagainya.. dan kalau aku busy jangan harap la balasan mesej apa lagi nak angkat call dari teman itu..


-reveal 1st time insan itu.. ngee-

Berbalik pada persoalan di atas, mungkin juga itu petunjuk dari Yang Maha Esa.. siapa tahu, jodoh ku sudah menunggu ketika aku pulang bercuti nanti.. haha.. Cuma hati ini tidak setenang selalu, gelisah barangkali.. dengan OSCE dan UAS menghampiri.. tapi masih ada suatu rasa yang terselit di sanubari, Adakah itu sahutan cintamu? atau hanya aku yang bermain rasa..=)

Ada aku baca dalam satu buku ini (hadiah dari teman) , jika seseorang itu memendam cinta sehingga di hari diambil nyawa dari jasadnya, maka dia tergolong dalam orang yang mati syahid.. kenapa tiba-tiba aku bangkitkan hal ni? hehe.. sebab sehingga kini masih ada seorang insan yang bertakhta di hati.. tapi insan itu terlalu jauh untuk aku gapai dan terlalu dingin untuk aku harapkan.. memang dari dulu, dia sekadar dalam impian. Seperti angin lalu, dia mungkin sudah melupakan aku.. kerana kami hanya sekelas Cuma dalam setahun dan sekarang hampir 7 tahun, mana bisa dia tahu kalau aku masih menanti..

Dan aku tidak sesuai dengannya.. Dengan memegang jawatan yang agak besar dan boleh dikategorikan sebagai “anak orang kaya” mana setanding dengan aku yang masih belajar dalam perubatan ni.. dengan wajah ala-ala korea,mana setanding wajah aku yang kacuk india+baba nyonya(belah mama) dan bugis+baba nyonya(belah ayah).. dan satu lagi, dia punya teman yang pakai skirt dan blouse tanpa lengan, mana setanding aku yang bertudung..jadi, bila dihitung-hitung, memang jauh la aku dari dia.. hehe.. no wonder la, sehingga hari ini, walau ada jugak kadang-kadang aku berdoa semoga dia merasai kehadiran aku, tapi tak de pun signal-signal yang aku harapkan:

“Berdoalah pada Allah siapa pun jua pilihan-mu, sesungguhnya Allah itu
maha mendengar lagi maha mengetahui”

“dan jika doa mu tidak dimakbulkan maka ketahuilah Allah itu telah
menyediakan sesuatu yang lebih baik untuk hambanya. Sesungguhnya Allah itu
maha mengetahui”

dan berdasarkan patukan 2 ayat diatas, aku makin yakin bukan dia yang diciptakan untukku.. mungkin ada yang lebih baik yang Allah pilihkan untuk diri ini.. cukup lah 7 tahun aku menunggu, dan aku amik keputusan berhenti.. berhenti dari mengingati, berhenti dari mencintai, dan berhenti dari jadi stalker dalam diam.. haha…

masih menunggu insan yang akan berkongsi hidup dengan ku.. telah aku sediakan hati aku sepenuhnya untuk insan itu, telah aku jelajah dunia ini hampir setengah dari hidup aku dengan sepi dan telah aku didk hati supaya menanti hari bahgia itu..



p/s: for my future husband:
I’ll travel the world if u gives me the hand,
I’ll be ur support if u promise to love me forever,
I’ll be by ur side if u vowed to protect me,
I’ll pray to be with u forever, either when u sick or healthy, either u rich or poor, once u keep the trust in my heart..
one word that I haven’t say to anyone, I will say it when u take me as ur wife which is
“ I LOVE YOU” (*-~)
Share

1 comments:

zaara said...

jadi berani sebab diorang bukan stalker aku.. hehe..

Post a Comment

 
Copyright 2009 pinkyellow. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
This template is brought to you by :AllBlogTools.com All Blog Tools.com
Blogger Showcase