Wednesday, November 17, 2010

aku menjadi orang yang beda

bertahun berperang dengan hati sendiri.. bertahun aku menyimpan erat dalam lipatan hati.. sesekali ingin keluar melupakan semua kisah, tapi ada sesuatu yang aku pasti x kan sudah..
apa yang aku harapkan? kadang seperti putus harapan, kadang seperti ingin bangkit.. tapi aku memerlukan masa bertahun lamanya utk bangkit... menjadi orang yang beda pada paksi yang sama bukan mudah! lalu aku pupuk semangat hingga tujuh tahun penantian untuk benar-benar akur pada pengharapan yang tidak berkunjung datang.

relakah menunduk pada benda yang aku sendiri tak pasti.. tapi aku punya rancangan sendiri.. melangkah keluar dengan berani, bukan berarti aku melupakan cuma waktu lama yang enggan datang... memaksa aku membuat pilihan... sudah lama sendiri.. dan aku yakin kesudahannya aku sendiri... itu yang terbaik dari aku melawan dunia untuk bersatu dengan orang yang tidak nyata...

dimana semangat ku muncul? mungkin aku perlu nonton pelbagai kisah sehingga aku punya pandangan mentarbiahkan diri sendiri dengan satu kata.. mungkin aku perlu pelbagai lagu untuk menghidupkan hati yang lama beku.. mungkin aku perlu menulis.. supaya aku tenang sedikit.. tenang dari semua yang menyesakkan...

kembali pada paksi awal.. cinta yang abadi adalah cintamu pada Ilahi.. lantas untuk apa aku kembali mencari cinta lain yang aku sendiri tidak pasti...bkn senang untuk menjadi orang yang beda pada paksi yang sama.. aku mengambil 7 tahun utk menilai dan mentafsir... akhirnya aku mengalah pada takdir... mengasingkan aku ke dunia yang kecil... membawa aku ke suatu sudut yang terpencil.. kembali mencipta kegemilangan dan sejarah...

dan saat ini aku akan menjadi orang yang beda
Share

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 pinkyellow. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
This template is brought to you by :AllBlogTools.com All Blog Tools.com
Blogger Showcase