Saturday, November 13, 2010

masa terus berputar


waktu dinner 2009/2010


salam perantau.. hurmm aidil adha hampir tiba, dengar khabar di tanah air meriah seperti biasa. cuma kami yang di negeri seberang ni masih mencari mood untuk study... final da menjelma!!!!!!!! cardiovascular semakin cepat meninggalkan kita...
masa terus berputar.. cepatnye.. rase baru semalam belajar anatomy dan hari ni da nk final.. tapi bila ditimbang balik.. x la cepat mane.. msk gak la dgn segala lab, csl dan pbl.. sebelum di asapkan lagi dgn test practicum dan csl. dan bakal di akhiri dgn ujian theory.. sebelum remedial pd jumaat minggu dpn... 7 weeks for cardio... and aku da x sabar nk enjoy weekend minggu dpn sebelum di azabkan dgn neuropsychiatry.. penat dan penat... tp untuk belajar ttg manusia mmg tu lah kne korbankan.. life... hari ini, aku terkenang zaman dulu-dulu.. ade masa pergi jalan2 bl weekend.. pegy dating bl x weekend.. hehe.. wlu aku x la termasuk part yg dating tu.. cuma aku menghabiskan masa dgn kwn2.. pegi mandi air terjun dgn classmate include lecturer.. g crk berbagai tempat untuk siapkan etr.. atau g handle event untuk persatuan aku.. aku antara exco persatuan.. busy la kiranya.. ade je weekend aku dipenuhi dgn aktiviti.. atau pon weekdays aku dgn meeting... tp hidup aku berubah kat cni.. hari-hari penuh dgn class.. wlu kdg2 dosen x masuk pon class.. penat menunggu or klu class terlampau full.. penat dgr kuliah.. ptg bru blik.. dan makassar lak cepat gelap.. pkl 6 da gelap.. blik class kol 5.. msk dinner pastu makan.. tgk2 hari da gelap.. dan malam aku online spnjg masa.. bkn fb atau ym.. tapi game2 online yg kire berjaya memancing minat aku untuk menghabiskan waktu malam.. study? ade la jugak bila semua game da siap or da naik 1 level...haha.. tp hidup kt cni mmg bosan.. x terasa hidup mcm hari2 indah aku kat UiTM dulu... bila duk cni, 1 persatu berita dr teman-teman sekolah mengakhiri zaman bujang atau pon da ade 3 anak!!!!!!! terkejut x? but aku masih disini.. setia ditemani buku dr ditemani suami.. chewaah.. berpujangga la pulak.. cuma kdg2 bila sorg2 menghantar walimah lewat email atau pon fb.. aku merenung lama dlm diri.. mengimbas balik peristiwa dan masa depan.. sampai bila aku nk hidup mcm ni... terkilan juga la.. tp mungkin suratan takdir aku belum bertemu jodoh.. tapi bagus jugak.. aku skrg pon x cukup masa nk hidup sengsorg apatah lagi nk hidup reramai.. cuma aku rindu pd msa dulu.. rindu pd si dia yg menemani hari-hari aku.. terkenang si dia yg melihat aku diam2.. dan akhirnya si dia menghilang.. menghilang mencari kejayaan masing2 bila aku dah tercampak ke negeri seberang.. dan dia meneruskan di malaysia.. dan aku membawa seribu satu kenangan yang aku tau x mungkin akan dpt balik... dan kenangan 2 menghilang mengikut detik yg berlalu meninggalkan aku..masa terus berputar.. dan aku sendiri semakin dewasa meninggalkan memori lama... masa terus berputar.. arghhhhhhhhhh!!!!!!!!! aku terkilan tapi aku teruskan masa depan.. sesekali menoleh juga pd zaman2 indah.. sesekali rindu juga pd zaman2 itu.. cuma aku x mengikut hati.. aku rindu dia.. aku rindu dia... dia memori aku.. dia menemani aku. dia mengekori aku.. langkah demi langkah.. menghantar aku pd lorong indah.. dan bila dia tiada disini. bersama-sama mengecapi kejayaan, sama2 melahirkan rasa mcm wktu dulu.. aku taw aku rindu dia..cuma mungkin dia bkn milikku... masa terus berputar dan aku menghargai setiap detik yg hadir.. kepada memori yg indah.. when u read this you will know it's you... I MISS YOU!
Share

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 pinkyellow. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
This template is brought to you by :AllBlogTools.com All Blog Tools.com
Blogger Showcase